13. mai 2012

Mormor er her!

Ola og mormor koser seg på Tamarama beach.
Igår var vi på flyplassen og hentet mormor. Så gøy å se henne igjen! Heldigvis hadde turen gått veldig så bra, og hun var i strålende humør da de tre gullisene heiv seg rundt halsen hennes.

Papsen er ute på reise noen dager nå. En Asia-rundreise med turer til Singapore, Bangkok og Jakarta. Men han kommer heldigvis hjem til 17. mai!
For vi skal feire stort på 17. mai. Da er det først inn til byen for å gå i 17. mai tog fra Hyde park og ned til Darling harbour, før vi drar til Sjømannskirken og feirer med is, brus, pølser, barneleker - og selvsagt Oslo sitt 17. mai tog på storskjerm! Stas. Så det gleder vi oss veldig til. Skal bli koselig å ha mormor her på 17. mai ja.

Lillegulla i barnehagen på Mothers day party!
Idag er det Mothers day her i Australia, og det er stort her nede. På fredag var det "Mothers day afternoon tea" i barnehagen - og det var så koselig å komme og hilse på.
Idag ble jeg "vekket" med koselige gaver og kort, av tre deilige unger. Og etter en god frokost, kjørte vi en runde på Manly for å vise litt frem lokalområdet til mamma.
Da vi kom ut av bilen på North head holdt vi omtrent på å blåse over kanten - for der må det ha vært tilnærmet storm idag. (Ok, litt overdrevet - men sykt mye vind!!)
Så det ble ingen lang, koselig tur der - men vi nøt selvsagt utsikten!

Snuppene koser seg i vinden!
Men istedenfor å ta fergen inn til byen, ble det heller en biltur over til eastern suburbs.
Der fikk jeg vise frem universitetet jeg gikk på for 12 år siden (UNSW), og så kjørte vi litt rundt og så på området der borte. Etter å ha parkert på Tamarama beach, tok vi bena fatt og gikk en fin tur over til Bondi beach.
En skikkelig tøff fyr med Bondi Beach i bakgrunnen.
Det er et helt nydelig område - og turen er super for både små og store. (Det er samme turen vi gikk da vi så "Sculptures by the sea" - så se gjerne litt bilder der igjen.)
Vi blåste jo omtrent bort - men det var ikke en sky på himmelen, så vi hadde en fin tur frem og tilbake der.
Lunch på Bondi ble det også tid til!

Imorgen skal vi hjemmeværende ta oss en biltur til iskalde Blue Mountains. Det er meldt frost til natten, og maks 12 grader imorgen - så vi får vel kle godt på oss tenker jeg. Nydelig er det jo der uansett!!

Utsikt mot Bronte og Tamarama beach, fra turen
mellom Tamarama og Bondi.