25. juli 2011

Fremme i Sydney!

Hele gjengen på Gardermoen
Nå er vi her!

Etter noen triste avskjeder på søndag kveld og mandag på flyplassen, så var det godt å komme gjennom passkontrollen og på vei inn på TUREN vår :)
Resten av de norske småpengene ble brukt opp, og ungene fikk kjøpt seg litt snop.

Første fly gikk direkte fra Gardermoen til Bangkok. 11 timer kan jo virke ganske lenge, men det gikk faktisk bra. Vi så endel filmer - spiste to måltider (god thaimat!!), og fikk etterhvert sove littegrann. Det var jo litt vanskelig for oss å skulle komme frem til tidlig morgen i Bangkok, når det egentlig var kl 01 om natten vi kom frem ifølge våre hoder.
Men det gikk strålende!!

Vi gikk direkte til neste avgang da vi kom til Bangkok. Det var ca 1,5 time ventetid - og det trengte vi. Så det ble ikke noe kjedelig venting heldigvis.

Den andre flyturen tok faktisk under 9 timer - så det gikk jo mye fortere! Men nå var vi begynt å bli veldig trøtte, så selv om det egentlig var blitt mandag morgen lokal tid, så var det jo midt på natten for oss.
Så vi fikk sovet litt (Amalie sov på gulvet, og Ola i setene).
Kl 20 lokal tid (kl 12 norsk tid) landet vi i Sydney. Helt mørkt! Ikke akkurat som de lyse sommerkveldene i Norge ;)

Alt gikk bra med bagasje og kontroll inn til Australia. Så etter kun kort tid satt vi i en taxi på vei til Manly!
Her fikk vi en møblert leilighet i et slags leilighetshotell - rett på Stranden.
Helle og jeg tok en tur i butikken og kjøpte inn litt til frokost - kaldt! Men kaldt og kaldt... Folk gikk i t-skjorte. Så det var nok helst vi som var trøtte...

Nå har vi sovet en god natts søvn - og våknet opp til strålende sol! Vi er spente på temperaturen, men det  virker som det kan være ca 15-20 grader. I sola er det nok godt, men litt kjølig i skyggen. Tenker dongeribukse kan være greit. Men vi får se.

Tarjei skal avgårde på jobb om en liten stund, så skal vi andre fire sjekke ut Manly!!